PRELEGENCI PRES 2023

Mirosław Barszcz

Inavia ASI
prezes

Mirosław Barszcz

Inavia ASI
prezes

Prezes spółki Inavia ASI. Członek Rady Nadzorczej spółki RAEN S.A. W latach 2016-2019 pełnił funkcję Prezesa Zarządu BGK Nieruchomości S.A. (następnie PFR Nieruchomości S.A.), od 2016 r. do 2020 r. był członkiem Rady Nadzorczej PKO BP S.A., gdzie sprawował funkcję Przewodniczącego Komitetu Audytu i Członka Komitetu Strategii. 

Doświadczenie, zdobywał m.in. w międzynarodowych firmach doradczych i prawniczych (m.in. EY, Baker&McKenzie) oraz  w administracji rządowej. Pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów, Ministra Budownictwa oraz Koordynatora Rady Mieszkalnictwa.

Łukasz Białecki

Bank Pekao
dyrektor, Biuro Finansowania Nieruchomości Komercyjnych

Łukasz Białecki

Bank Pekao
dyrektor, Biuro Finansowania Nieruchomości Komercyjnych

Mariola Bitner

Cushman & Wakefield
Head of Workplace Strategy Poland

Mariola Bitner

Cushman & Wakefield
Head of Workplace Strategy Poland

Mariola posiada ponad 18-letnie doświadczenie zawodowe. W ciągu ostatnich lat na stanowisku Client Account Manager, odpowiadała za region Europy. Odgrywała kluczową rolę w zarządzaniu portfelem nieruchomości biurowych klientów, współpracując na bieżąco z kierownictwem firmy oraz zapewniając stały kontakt pomiędzy wszystkimi interesariuszami w wielu krajach Europy.

Obecnie odpowiada za kierowanie swoim zespołem w obszarach strategii miejsca pracy, zarządzania zmianą, certyfikacji WELL i części „Social” w ESG, dbając rozwój zespołu w tych kluczowych obszarach.

Mariola ma szczególnie imponującą wiedzę na temat neuroróżnorodności. Skończyła studia „Neurodiversity in the Workplace” oraz jest wolontariuszem w fundacji Neurodiversity in Business w Londynie. Swoją wiedzę z tego zakresu wykorzystuje, aby zapewnić klientom strategiczne wsparcie w tworzeniu w pełni włączających środowisk pracy. Mariola jest także cenionym członkiem Zespołu ds. zrównoważonego rozwoju, gdzie koncentruje się na certyfikacji Well i ratingu Well Equity.

prof. dr hab. Marek Bryx

SGH
kierownik Katedry Miasta Innowacyjnego

prof. dr hab. Marek Bryx

SGH
kierownik Katedry Miasta Innowacyjnego

Kierownik Katedry Miasta Innowacyjnego, dawniej - Katedra Inwestycji i Nieruchomości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Wybitny znawca polityki mieszkaniowej, rynku nieruchomości i metod finansowania inwestycji, w tym zwłaszcza mieszkaniowych. Autor książek i artykułów m.in. Rynek nieruchomości – system i finansowanie, Finansowanie inwestycji mieszkaniowych, a także z zakresu rewitalizacji i innowacji w miastach. Za swoje publikacje otrzymał 3 nagrody Ministra Budownictwa. W latach 2000 - 2012 kierownik serii wydawniczej Nieruchomości (Poltext). W latach 2001-2003 Prezes Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, Wiceminister infrastruktury. Ostatnia książka (2021): Mieszkanie dostępne w zrównoważonym mieście.

Jakub Bilik

B&B Hotels Polska
dyrektor zarządzający i prezes zarządu

Jakub Bilik

B&B Hotels Polska
dyrektor zarządzający i prezes zarządu

Stanął na czele B&B HOTELS Polska w październiku 2022 roku, obejmując stanowisko Dyrektora Zarządzającego – odpowiada za całokształt działalności sieci w Polsce. Od lipca 2023 roku pełni również funkcję Prezesa Zarządu. Jest „ojcem” nowej strategii B&B HOTELS dla polskiego rynku, ogłoszonej wiosną 2023 roku, której celem jest przyspieszenie ekspansji oraz istotny rozwój B&B HOTELS w naszym kraju.  

 Jakub Bilik jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (specjalizacja: handel zagraniczny) oraz stypendystą Uniwersytetu Umea w Szwecji (business administration). Ukończył również wiele kursów i szkoleń w zakresie zarządzania i nieruchomości. Zanim dołączył do B&B HOTELS Polska, przez ponad 20 lat zdobywał doświadczenie w obszarze ekspansji i rozwoju biznesu w sektorach usług i handlu: mobility, HoReCa, retail (stacji paliw, restauracji, supermarketów). Opracowywał i wdrażał strategie wzrostu organicznego, wejścia na nowe rynki, a także zarządzał procesami przejęć, akwizycji i restrukturyzacji.

Izabela Bogucka

Fundacja DAR Sztuki
wiceprezeska, prawniczka, przedsiębiorczyni, mentorka zmiany

Izabela Bogucka

Fundacja DAR Sztuki
wiceprezeska, prawniczka, przedsiębiorczyni, mentorka zmiany

dr Anton Bubiel

SonarHome
COO

dr Anton Bubiel

SonarHome
COO

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej, a także wykładowca na studiach podyplomowych i szkoleniach branżowych. W SonarHome odpowiedzialny za zarządzanie całością usług skierowanych do sprzedających oraz kupujących mieszkania. Specjalizuje się w obszarze rynku nieruchomości, finansów i kryptowalut. Założyciel i pomysłodawca platformy analitycznej Rentier.io. Prywatnie - inwestor i pasjonat nowych technologii.

Wojciech Caruk

PFR Nieruchomości
prezes zarządu

Wojciech Caruk

PFR Nieruchomości
prezes zarządu

Menadżer z ponad dwudziestoletnim, profesjonalnym doświadczeniem w koordynowaniu i zarządzaniu projektami budowlanymi zdobytym m.in. w Globe Trade Centre, LC Corp Sky Tower, Skanska Residential Development Poland, Immobel Poland, E&L Architects. Był dyrektorem projektu Złota 44. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora ds. inwestycji w Dom Development. Ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale Inżynierii Lądowej.

Dariusz Chrzanowski

Colliers
dyrektor Działu Energy Advisory

Dariusz Chrzanowski

Colliers
dyrektor Działu Energy Advisory

Ekspert ds. rynku energii z ponad 15-letnim doświadczeniem. Jako Dyrektor działu Energy Advisory w Colliers odpowiada m.in. za opracowywanie bieżących analiz nt. sytuacji rynku, tworzenie strategii kontraktacji energii czy eksplorację nowych modeli zakupu zielonej energii. Wspiera także klientów w zrozumienia rynku energii oraz doradztwie w zakresie wyboru produktów energetycznych dopasowanych do ich indywidualnych profili zużycia i potrzeb. 

dr hab. Adam Czerniak

Polityka Insight i SGH
kierownik Zakładu Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej, SGH oraz główny ekonomista i dyrektor ds. badań Polityka Insight

dr hab. Adam Czerniak

Polityka Insight i SGH
kierownik Zakładu Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej, SGH oraz główny ekonomista i dyrektor ds. badań Polityka Insight

Adam Czerniak jest doktorem nauk ekonomicznych, dyrektorem ds. badań i głównym ekonomistą w centrum analitycznym Polityka Insight oraz kierownikiem Zakładu Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Do 2012 r. pracował jako ekonomista bankowy, wcześniej współpracował z Bankiem Światowym oraz Fundacją FOR, był też stypendystą Ronald Coase Institute. Jest członkiem-założycielem Laboratorium Rynku Najmu, a także autorem publikacji naukowych z zakresu socjologii ekonomicznej, ekonomii instytucjonalnej i funkcjonowania rynku nieruchomości. Polski reprezentant w radzie European Master in Official Statistics działającej przy Eurostacie w kadencji 2021-2023.

Robert Chojnacki

Rednet Property Group i Tabelaofert.pl
współwłaściciel

Robert Chojnacki

Rednet Property Group i Tabelaofert.pl
współwłaściciel

Pierwsze lata kariery zawodowej spędził jako projektant, następnie pracował jako analityk rynku nieruchomości i sektora budowlanego w Biurze Maklerskim BGŻ. Od 2000 roku związany z rynkiem nieruchomości mieszkaniowych. Założyciel:  REDNET Consulting (analizy rynku mieszkaniowego i projektów deweloperskich), serwisów mieszkaniowych - tabelaofert.pl oraz luksusowemieszkania.pl, agencji nieruchomości REDNET24 (sprzedaż projektów deweloperskich), a także  działających w obszarze rynku mieszkaniowego spółek Integrum Management (usługi w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami), REDNET Dom (usługi projektowe i wykończeniowe mieszkań) oraz REDNET Investment (budowa mieszkań na sprzedaż i wynajem).

Autor koncepcji analizy preferencji nabywców mieszkań z wykorzystaniem danych pochodzących z portali internetowych. Pomysłodawca inwestycyjnego grupowego zakupu mieszkań na wynajem i organizator pierwszych takich transakcji w Polsce. Autor koncepcji gwarantowanego wynajmu mieszkań. Opracował model najmu i doprowadził do jego wdrożenia w grupie REDNET. Autor wielu raportów i analiz, prowadził kilkadziesiąt paneli, wykładów i prezentacji dotyczących polskiego rynku nieruchomości zarówno w kraju, jak i zagranicą, między innymi w Londynie, Hongkongu, Singapurze i Tokio. Dział analiz REDNET Consulting w czasie swojej ponad 15 letniej działalności wykonał kilka tysięcy raportów i analiz dla czołowych deweloperów, banków i funduszy inwestycyjnych polskich i zagranicznych. Z kolei firma REDNET24 za ostatnie 3 lata swojej działalności na w outsourcingu sprzedaży została wyróżniona diamentami Forbesa, jako jedyna firma w branży. 

Tomasz Desko

Grupa Mo
prezes zarządu

Tomasz Desko

Grupa Mo
prezes zarządu

Właściciel i Prezes Zarządu Grupy Mo Sp. z o.o. Sp. k., firmy będącej liderem w branży wyposażenia wnętrz działającej na rynku od ponad 26 lat, z siedzibą w Poznaniu i 10 oddziałami w całej Polsce.

Oprócz zarządzania firmą, aktywnie wspiera działania charytatywne, społeczne i kulturalne. Zainspirowany filantropią stworzył w swojej firmie pierwsze w Polsce stanowisko Pośrednika Dobra realizującego cele społeczne. By wspierać rodzimych artystów, w siedzibie Grupy Mo otworzył interdyscyplinarną galerię sztuki. Członek Rady Muzeum Narodowego w Poznaniu  oraz Wielkopolskiego Klubu Kapitału. Prywatnie, pasjonat pięknych wnętrz, fotograf i żeglarz.

Przemysław Dziąg

PZFD
radca prawny

Przemysław Dziąg

PZFD
radca prawny

Przemysław Dziąg, radca prawny, uczestnik studiów doktoranckich w Instytucie Nauk Prawnych PAN; od kilku lat reprezentuje Polski Związek Firm Deweloperskich w pracach legislacyjnych dotyczących szeroko rozumianego procesu inwestycyjno-budowlanego, w tym planowania przestrzennego oraz ustawy prawo budowlane. Jest autorem licznych analiz oraz opinii prawnych, a także artykułów i komentarzy prasowych dotyczących problematyki prawa nieruchomości, w szczególności z zakresu ustawy deweloperskiej, użytkowania wieczystego i prawa budowlanego.

 

Krzysztof Foder

Bouygues Immobilier Polska
dyrektor regionalny Wrocław, Poznań, Trójmiasto

Krzysztof Foder

Bouygues Immobilier Polska
dyrektor regionalny Wrocław, Poznań, Trójmiasto

Krzysztof Foder jest absolwentem studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe w zakresie zarządzania spółkami deweloperskimi w Szkole Głównej Handlowej. Od 16 lat związany jest z fransuskim deweloperem Bouygues Immobilier Polska gdzie przez 12 lat odpowiedzialny był za tworzenie struktur, zarządzanie zespołami sprzedażowo – marketingowymi oraz tworzeniem strategii produktu. W tym czasie kierowane przez niego zespoły sprzedały ponad 7000 mieszkań i domów w 45 projektach mieszkaniowych. Od roku 2019 jako dyrektor regionalny zarządza działalnością Spółki w głównych miastach w Polsce – Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście.

Karolina Furmańska

Cushman & Wakefield
associate

Karolina Furmańska

Cushman & Wakefield
associate

Karolina posiada ponad 14-letnie doświadczenie zawodowe w transakcjach, doradztwie i badaniach rynku nieruchomości. Koncentruje się na sektorze Living (mieszkania na sprzedaż, mieszkania na wynajem, domy studenckie i coliving). Przed dołączeniem do Cushman & Wakefield Karolina była członkiem zespołu Residential Investment w JLL, który zajmował się doradztwem transakcyjnym obejmującym aktywa generujące dochód w sektorze mieszkaniowym.

Karolina ukończyła Politechnikę Warszawską na kierunku Geodezja i Kartografia, specjalność: Systemy Informacji Przestrzennej oraz SGGW Międzywydziałowe Studium Gospodarki Przestrzennej, a także studia podyplomowe z Zarządzania Nieruchomościami na Uniwersytecie Warszawskim.

dr Jacek Furga

Związek Banków Polskich
przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości i prezes zarządu Centrum AMRON

dr Jacek Furga

Związek Banków Polskich
przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości i prezes zarządu Centrum AMRON

Doktor nauk ekonomicznych. Ekspert rynku finansowania nieruchomości, doświadczony praktyk i wieloletni menadżer w sektorze bankowym, specjalizujący się w obszarze finansowania hipotecznego, rynku nieruchomości i zarządzania ryzykiem. Prezes Zarządu Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o. przy Związku Banków Polskich, odpowiedzialny za rozwój Systemu Analiz i Monitorowania Rynku Obrotu Nieruchomościami (AMRON). Przewodniczący Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości Związku Banków Polskich. Członek Rady Programowej Kwartalnika „Finansowanie Nieruchomości”. W latach 2000-2006 był członkiem Rady Programowej Fundacji na Rzecz Kredytu Hipotecznego.

Maciej Górka

Nowy Sikornik
dyrektor sprzedaży inwestycji deweloperskich

Maciej Górka

Nowy Sikornik
dyrektor sprzedaży inwestycji deweloperskich

Od 12 lat licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami, absolwent Politechniki Śląskiej wydziału Zarządzania, Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami kierunek pośrednictwo, Szkoły Głównej Handlowej kierunek Zarządzanie E-biznesem. Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menadżerskich w strukturach spółek Agora S.A., między innymi odpowiedzialny był za sprzedaż i rozwój serwisu Domiporta.pl. Pracował także jako szef sprzedaży w korporacjach Reach Local i New Media Ventures. W strukturach Home Broker piastował stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju w e-baza.pl, a następnie stanowisko Dyrektora Departamentu Rynku Pierwotnego. Obecnie jako Dyrektor Sprzedaży jest odpowiedzialny za zarządzanie biurami sprzedaży mieszkań inwestycji realizowanych przez Spółki Royal Investment oraz Jantar Investment.  Maciej Górka jest także komentatorem rynkowym, który od wielu lat współpracuje z największymi mediami oraz jest prelegentem najważniejszych konferencji branży nieruchomości.

Bartosz Guss

Miasto Poznań
Zastępca Prezydenta

Bartosz Guss

Miasto Poznań
Zastępca Prezydenta

Urodzony 21 kwietnia 1975 roku. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku. Od 2000 roku jest pracownikiem Urzędu Miasta poznania. Swoją karierę zawodową rozpoczyna w Wydziale Mienia Komunalnego. Po 7 latach awansuje na stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by następnie w 2013 r. objąć funkcję Dyrektora Wydziału.

Od 2019 r. wchodzi w skład Rady Nadzorczej Międzynarodowych Targów Poznańskich. W 2012 roku rozpoczyna prowadzenie zajęć z zakresu prawa rzeczowego w Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Do jego pasji należy podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.

dr inż. Lidia Grzegorczyk

VELMA ESG
CEO

dr inż. Lidia Grzegorczyk

VELMA ESG
CEO

· Ekspert EFRAG ds. digitalizacji i raportowania ESG
· Główny inżynier ds. efektywności energetycznej dla projektów europejskich i bankowych w ramach analiz emisji gazów cieplarnianych dla budynków mieszkalnych i usługowych
· Wykładowca webinarów Akademii Raportowania ESG Forbes
· Granty naukowo badawcze, m.in. w Bostonie Massachussetts Institute of Technology, EIC Climate KIC,
· 2 międzynarodowe certyfikacje CRREM, GRI Certified Tool PaArtner
· Współpracuje z MŚP oraz koncernami w sektorach, real estate, przemysłu, usług i handlu, IT, motoryzacji i transportu, produkcji.
· Prelegent ds. ESG podczas światowych Targów Technologii i Zrównoważonych Projektów w Dubaju GITEX GLOBAL 2022, 20223 i GITEX IMPACT 2023.

Mateusz Hebda

ThinkCo
head of Legal

Mateusz Hebda

ThinkCo
head of Legal

Absolwent prawa na UW oraz doktorant Polskiej Akademii Nauk. Posiada 10-letnie doświadczenie w doradztwie prawnym i biznesowym (m.in. w sektorze real estate oraz usługach finansowych) na rzecz organów administracji rządowej (UOKiK, KE), renomowanych kancelarii prawnych (np. Traple Konarski Podrecki) oraz międzynarodowych organizacji pozarządowych (ELNET). Odpowiada za rozwój nowego działu strategii ESG i taksonomii w ThinkCo.

Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Urząd Miejski w Giżycku
Burmistrz Giżycka

Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Urząd Miejski w Giżycku
Burmistrz Giżycka

Burmistrz Giżycka od 2014 r. Absolwent Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie oraz Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie uzyskał tytuł Master of Business Administration. W kadencji 2010-2014 radny Rady Miejskiej w Giżycku. Ukończył studia podyplomowe także w zakresie informatyki stosowanej oraz logistykę (wojskowa / Wyższa Szkoła Oficerska w Poznaniu). Innowacyjny samorządowiec, pasjonat sportu, muzyki i lokalny patriota.

Radosław Jęcek

Urząd Miejski w Karpaczu
Burmistrz Karpacza

Radosław Jęcek

Urząd Miejski w Karpaczu
Burmistrz Karpacza

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Ratownik medyczny, przewodnik sudecki i ratownik GOPR. Społecznik, sportowiec, żywotnie zaangażowany w organizację imprez sportowych w mieście.

Wojciech Jarczewski

Instytut Rozwoju Miast i Regionów
dyrektor

Wojciech Jarczewski

Instytut Rozwoju Miast i Regionów
dyrektor

dr Wojciech Jarczewski - dyrektor Instytutu Rozwoju Miast i Regionów. Zajmuje się badaniami i doradztwem samorządom i organom rządowym w prowadzeniu polityk rozwojowych, szczególnie w zakresie  polityki proinwestycyjnej, rewitalizacji i odnowy miast oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej.

Grzegorz Kiełpsz

PZFD
prezes zarządu

Grzegorz Kiełpsz

PZFD
prezes zarządu

Prezes Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Jeden z założycieli Dom Development S.A. – wiodącego dewelopera mieszkaniowego na rynku polskim, notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od chwili powstania Dom Development S.A. w 1996 roku aktywnie zarządza procesem deweloperskim - do 2003 roku jako Członek Zarządu, następnie jako Wiceprezes Zarządu – Dyrektor Generalny, od 2008 roku Przewodniczący Rady Nadzorczej Dom Development S.A. Przed objęciem funkcji Prezesa Zarządu w czerwcu 2013 roku, był Członkiem Rady Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Wykładowca na Podyplomowych Studiach Menadżerskich dla Deweloperów współorganizowanych przez PZFD oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Od kilku lat rozwija równolegle działalność deweloperską w segmencie turystyczno-hotelowym i uzdrowiskowym. Interesuje się aspektami CSR w biznesie. Jest fundatorem Fundacji Inicjatyw Aktywnych „GoSilver” zajmującą się aktywizacją seniorów i integracją międzypokoleniową.

Agnieszka Krawczyk

Bank Pekao SA
dyrektor Biura Kredytów Mieszkaniowych

Agnieszka Krawczyk

Bank Pekao SA
dyrektor Biura Kredytów Mieszkaniowych

Dyrektor Biura Kredytów Mieszkaniowych w Banku Pekao S.A., w przeszłości (2018-2020) jako Wiceprezes Zarządu związana z PKO Bankiem Hipotecznym, w latach 2011-2020 w PKO Banku Polskim pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej, we wcześniejszych latach (od 1995 roku) doświadczenie zawodowe nabywała m.in. w bankach BPH, BGŻ, Raiffeisen Banku, Getin Noble Banku czy budując od podstaw Allianz Bank.  Wieloletni członek i zastępca przewodniczącego prezydium Komitetu ds. Finansowania Nieruchomości przy Związku Banków Polskich, w latach 2016-2020 Członek Rady Funduszu Wsparcia Kredytobiorców, Członek Rady Programowej Fundacji na rzecz kredytu hipotecznego. 

Marlena Kosiura

portal InwestycjewKurortach.pl
analityk i redaktor naczelna

Marlena Kosiura

portal InwestycjewKurortach.pl
analityk i redaktor naczelna

Karierę rozpoczynała pracując wiele lat jako dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej specjalizujący się w tematyce politycznej i gospodarczej. Od kilkunastu lat związana jest z rynkiem nieruchomości turystycznych. Prowadzi działania z zakresu analiz, doradztwa i consultingu dla branży nieruchomości, miejscowości turystycznych i uzdrowisk. Jest założycielem portalu InwestycjewKurortach.pl i jego głównym analitykiem. Od 2008 roku wnikliwie przygląda się rozwojowi w Polsce rynku condohoteli i apartamentów wakacyjnych, mieszkań na wynajem krótkoterminowy w kurortach i miastach analizując nowe projekty, warunki biznesowe takich projektów, a także niejasności panujące w tym segmencie w naszym kraju.

Autorka wielu raportów i stały komentator w publikacjach nt. kurortów oraz rynku nieruchomości m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu, Parkiecie. Regularnie występuje jako ekspert w czasie najważniejszych wydarzeń branży nieruchomości, hotelowej i biznesowej, w tym m.in. na konferencji Hotel Trends, Capital Market Forum, Forum Finansów i Inwestycji Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz Forum Inwestycyjne dziennika "Parkiet". Analizuje i propaguje ekologiczne konteksty rozwoju kurortów, od lat działa na rzecz ich zrównoważonego rozwoju oraz poszanowaniem historii polskich uzdrowiskach.

Krzysztof Król

Ultra Relations
właściciel

Krzysztof Król

Ultra Relations
właściciel

Właściciel agencji Ultra Relations. Pasjonat kreowania wizerunku oraz wpływu społecznego. Doradca kilkunastu przedsiębiorstw na terenie całego kraju. Współpracuje z inwestorami rynku deweloperskiego, nieruchomości komercyjnych, architektami, licznymi firmami consultingowymi. W swoim doświadczeniu ma pracę jako wykładowca akademicki na Uniwersytecie Gdańskim i kilku prywatnych uczelniach. W 2009 roku uzyskał stopień naukowy doktora.

Arkadiusz Klimowicz

Urząd Miejski w Darłowie
Burmistrz Darłowa

Arkadiusz Klimowicz

Urząd Miejski w Darłowie
Burmistrz Darłowa

W latach 1994 – 1998 pełnił mandat radnego Rady Miejskiej w Darłowie, a także przez półtora roku był członkiem zarządu miasta. Od 1998 r. do 2002 r. pełnił funkcję  radnego Rady Powiatu Sławieńskiego. Nieprzerwalnie od 2002 roku - z wyboru mieszkańców miasta - Burmistrz Darłowa.

Dariusz Książak

Emmerson Evaluation
prezes zarządu

Dariusz Książak

Emmerson Evaluation
prezes zarządu

Absolwent Politechniki Warszawskiej. Posiada 25 lat doświadczenia w pracy na rynku nieruchomości. Licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami, uprawniony rzeczoznawca majątkowy (Polskie uprawnienia ministerialne), członek CCIM Institute - Certified Commercial Investment Member, członek RICS – Royal Institue of Chartered Sourvayers, posiada tytuły RICS Registered Valuer, oraz Recognized European Valuer - The European Group of Valuers’ Associations (TEGoVA). Pracował na stanowiskach managerskich m.in. w Starostwie Powiatu Warszawskiego, Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, Hypovereinsbank, BPH Bank Hipoteczny. W 2008 r. założył i do dziś rozwija firmę Emmerson Evaluation, sprawując od dnia powstania spółki funkcję prezesa. Odpowiedzialny za rekrutację i szkolenie wiodących pracowników spółki, pozyskanie kontraktów z kluczowymi klientami, organizację oddziałów spółki, wdrożenie procedur wewnętrznych, w tym procedur wyceny nieruchomości, pomysłodawca projektu bazy danych o rynku nieruchomości Evaluer.

Bogusław Kośmider

Miasto Kraków
Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa

Bogusław Kośmider

Miasto Kraków
Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa

Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Obsługi Mieszkańców. Absolwent Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie i Podyplomopwych Studiów na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, uczestnik międzynarodowych kursów bankowości, finansów i zarządzania. W przeszłości bankowiec, finansista, ekonomista, zarządzający różnymi polskimi i międzynarodowymi instytucjami finansowymi, członek rad nadzorczych spółek komercyjnych w tym notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Radny Miasta Krakowa 1994-2018, Przewodniczący Rady Miasta Krakowa 2 kadencji ( 2010-2018), społecznik, instruktor harcerski. Szczęśliwie żonaty. Twórca Krakowskiego Holdingu Komunalnego, reformy finansów Krakowa, nowej polityki mieszkaniowej Krakowa.

Kazimierz Kirejczyk

JLL
senior strategy advisor, Housing Sector

Kazimierz Kirejczyk

JLL
senior strategy advisor, Housing Sector

Kazimierz Kirejczyk należy do czołowych ekspertów rynku mieszkaniowego w Polsce, wspierających jego rozwój od wczesnych lat 90. Współzałożyciel i wieloletni prezes firmy doradczej REAS, która w grudniu 2018 weszła w struktury JLL. W ramach prac Zespołu Badań i Analiz Rynku Mieszkaniowego JLL uczestniczy w realizacji kluczowych projektów doradczych, realizowanych dla deweloperów i inwestorów, aktywnych na polskim rynku mieszkaniowym. 

Kazimierz Kirejczyk jest także autorem dziesiątków artykułów w prasie specjalistycznej i szeregu publikacji fachowych poświęconych analizie rynku mieszkaniowego w Polsce. Jest często zapraszanym mówcą i uczestnikiem dyskusji w trakcie konferencji poświęconych rynkowi nieruchomości. Od wielu lat prowadzi także wykłady i szkolenia poświęcone rynkowi mieszkaniowemu.

Beata Latoszek

Deutsche Hypo
head of representative office

Beata Latoszek

Deutsche Hypo
head of representative office

Posiada 25 letnie doswiadczenie zawodowe w polskim i zagranicznym sektorze bankowym. Pracujac dla bankow uniswesrsalnych i hipotecznych w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii bylam odpowiedtzialna za finansowanie nieruchomosci komercyjnych oraz opracowanie i implementacje struktury kredytowania przez bank hipoteczny developerów mieszkaniowych w powiązaniu z finansowaniem indywidualnych nabywców mieszkań.


Deutsche Hypo jest czescia NORD/LB ( Nord Deutsche Landesbank) z siedziba w Hanowerze i biurami regionalnymi w we Frankfurcie, Hamburgu, Monachium oraz Londynie, Paryzu, Amsterdamie i Warszawie .
- jest jednym z najstaraszych, renomowanch bankow hipotecznych w Niemczech.
- Reprezentuje możliwość łączenia konkurencyjnego długoterminowego finansowania niemieckimi listami zastwnymi z lokalna wiedza i zrozumieniem różnych standardów rynkowych korzystajac ze swoich sieci oddziałów oferujac niestandardowe rozwiazania dla transakcji transgranicznych,
- oferuje innowacyjne podejścia do finansowania nieruchomości komercyjnych: strategiczna współpraca z firmami ubezpieczeniowymi / fundusze emerytalne, jak również struktury funduszy kredytowych.

Roland Marciniak

Urząd Miasta Świeradów-Zdrój
Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój

Roland Marciniak

Urząd Miasta Świeradów-Zdrój
Burmistrz Miasta Świeradów-Zdrój

Sławomir Najnigier

City Consulting
ekonomista, samorządowiec, prezes

Sławomir Najnigier

City Consulting
ekonomista, samorządowiec, prezes

Z wykształcania fizyk i ekonomista. W latach 1990- 2007 pełnił szereg kierowniczych funkcji publicznych. Trzykrotnie pracował we władzach Miasta Wrocławia jako wiceprezydent i członek zarządu (1990-1992, 1994-1997, 2007-2002). Dwukrotnie pracował dla rządu jako wiceminister budownictwa (1992-1993) i Prezes Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast (1997-2000). Od roku 2007 prowadzi własną firmę konsultingową, doradzającą m.in. w zakresie nieruchomości.

Tomasz Nadrowski

Echo Investment
investment manager

Tomasz Nadrowski

Echo Investment
investment manager

Tomasz Nadrowski, manager ds. inwestycji, absolwent SGH i Uniwersytetu Warszawskiego, karierę w branży nieruchomości rozpoczynał w zespole CBRE Capital Markets. Od 2012 roku pracuje w Echo Investment i nadzorując sprzedaż projektów komercyjnych, uczestniczył w transakcjach o łącznej wartości ponad 1 miliarda euro.

Tomasz Niewola

mBank
dyrektor, Departament Finansowania Strukturalnego i Mezzanine

Tomasz Niewola

mBank
dyrektor, Departament Finansowania Strukturalnego i Mezzanine

Od ponad 20 lat związany z bankowością inwestycyjną. W mBanku odpowiada za bankowość inwestycyjną, portfel finansowania strukturalnego i nieruchomości komercyjnych mBanku o wartości ponad PLN 10 mld zł. Zaangażowany w wiele transakcji M&A, project finance, finansowania przedsiębiorstw oraz mezzanine.

Jan Robert Nowak

Polska Izba Rzeczoznawstwa Majątkowego
Członek zarządu, ekspert ds. zarządzania ryzykiem

Jan Robert Nowak

Polska Izba Rzeczoznawstwa Majątkowego
Członek zarządu, ekspert ds. zarządzania ryzykiem

Rzeczoznawca majątkowy, doradca rynku nieruchomości. Ekspert ds. zarządzania ryzykiem i doradztwa biznesowego, ze szczególnym naciskiem na strukturyzację transakcji, w tym analizę strony finansowej. 

Absolwent Politechniki Warszawskiej i studiów podyplomowych na SGH. 

Pracownik sektora bankowego - w latach 2000-2017 związany z mBankiem Hipotecznym SA jako dyrektor departamentu Ryzyka Nieruchomości i Monitorowania Inwestycji, od 2018 do 2022 z GNB SA jako dyrektor zarządzający Obszarem Ryzyka Kredytowego Przedsiębiorstw.

Członek komitetów inwestycyjnych mi.in. w latach 2005-2011 członek KI Funduszu Skarbiec Rynku Mieszkaniowego FIZ. Wieloletni członek Prezydium Komitetu Finansowania Nieruchomości przy Związku Banków Polskich. Obecnie członek zarządu Polskiej Izby Rzeczoznawstwa Majątkowego i współpracownik firmy Acons.

Autor i współautor szeregu publikacji na temat ryzyka kredytowego i wyceny zabezpieczeń m.in Uwarunkowania i kierunki rozwoju modelowania ryzyka kredytowego, Ryzyko kredytowe wierzytelności hipotecznych - modelowanie i zarządzanie. Wykładowca  na szeregu szkoleniach i kursach (realizowanych m.in. dla potrzeb ZBP, NBP, KNF, WIB, FnKH, PFSRM, PFRN, PIRM)  z zakresu wyceny nieruchomości i przedsiębiorstw, finansowania nieruchomości, ryzyka zabezpieczeń, ryzyka kredytowego, due diligence, restrukturyzacji itd. 

 

 

Andrzej Oślizło

Develia
prezes zarządu

Andrzej Oślizło

Develia
prezes zarządu

Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Katowicach (kierunek ekonomia) oraz Politechniki Śląskiej w Gliwicach (kierunek informatyka). Ukończył także studia MBA na European University w Montreux w Szwajcarii. Od ponad 25 lat zarządza przedsięwzięciami biznesowymi w Polsce i za granicą. Specjalizuje się w zarządzaniu oraz rozwoju firm, optymalizacji strategii, inwestycjach, w tym fuzjach i przejęciach nakierowanych na wzrost wartości. W swojej karierze z sukcesem pełnił funkcję prezesa oraz członka zarządu spółek z branż: ICT, TSL, lotniczej i w sektorze finansów oraz bankowości (m.in. Schenker, LOT, Aviva, Expander Advisors, Burietta – Grupa Inelo). 

Stanowisko prezesa zarządu w spółce Develia objął w grudniu 2020 roku. Pod jego sterami, zgodnie z przyjętą strategią, firma sukcesywnie zwiększa udział w rynku, skutecznie reinwestując środki uzyskiwane ze sprzedaży aktywów komercyjnych. Pozwoliło to jej wejść w ubiegłym roku do najlepszej piątki największych deweloperów mieszkaniowych w Polsce. W 2022 r. Develia wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W I półroczu 2023 r. sprzedała 1184 lokale wobec 964 w tym samym okresie rok wcześniej, co oznacza wzrost o 23%. W najbliższych latach spółka zamierza poszerzyć ofertę i zwiększyć swój potencjał sprzedażowy tak, aby w 2025 r. znajdować nabywców na co najmniej 3100 mieszkań rocznie. Zrealizowanie tego celu jest możliwe także przez zakup 100% udziałów polskich spółek Nexity za 100 mln euro (około 443 mln złotych). Była to jedna z największych akwizycji w historii polskiego rynku nieruchomości mieszkaniowych.

Alicja Palińska

Nieruchomosci-online.pl
brand manager, dział analiz portalu

Alicja Palińska

Nieruchomosci-online.pl
brand manager, dział analiz portalu

Od 12 lat związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, gdzie realizuje projekty związane z rozwojem i promocją serwisu. Z zamiłowania do analityki i danych odpowiada za opracowywanie analiz rynku nieruchomości na bazie badań wewnętrznych i zachowania użytkowników portalu, raportów cenowych oraz za tworzenie indeksu nastrojów rynkowych (INPON) – pierwszego barometru koniunktury na rynku wtórnym, opartego na cokwartalnych ocenach i prognozach pośredników z całej Polski. Przygotowuje opracowania i artykuły dotyczące polskiego rynku mieszkaniowego dla ogólnopolskich mediów.  Absolwentka Politechniki Gdańskiej na wydziale Zarządzanie i Ekonomia.

Daniel Puchalski

immo lab
partner zarządzający

Daniel Puchalski

immo lab
partner zarządzający

Daniel Puchalski Partner Zarządzający i współzałożyciel immo lab , immo lab leasing oraz PURE Hub – Polish Ukrainian Real Estate Hub. Ekspert z prawie 20-letnim doświadczeniem na polskim rynku nieruchomości oraz 30-letnim doświadczeniem zawodowym. Przed założeniem immo lab, przez kilkanaście lat był związany z międzynarodowymi agencjami doradczymi. Najpierw w Colliers International, a potem w JLL stworzył i kierował działami gruntów inwestycyjnych. Następnie, jako Managing Partner w Knight Frank, bezpośrednio nadzorował nie tylko działy inwestycyjne, ale także reprezentacji właściciela oraz reprezentacji najemcy. Współpracował z ponad 200 inwestorami na rynku nieruchomości inwestycyjnych oraz deweloperami reprezentującymi wszystkie segmenty sektora real estate.


Jest również zaangażowany w projekty w zakresie PropTech, w czym pomagają mu kompetencje zdobyte na początku kariery zawodowej w branży telekomunikacyjnej i nowych technologii, gdzie tworzył zespoły sprzedaży w Polskiej Telefonii Cyfrowej (Era GSM/T Mobile), Netia Telekom oraz Comverse Technology.
W trakcie swojej kariery doradzał przy sprzedaży gruntów inwestycyjnych na terenie całej Polski o łącznej powierzchni ok. 50 mln mkw. i wartości ok. 5 mld PLN. Ponadto brał udział w sprzedaż spółek i nieruchomości inwestycyjnych za ok. 2 mld zł.

Renata Piechutko

Polska Federacja Rynku Nieruchomości
prezydent

Renata Piechutko

Polska Federacja Rynku Nieruchomości
prezydent

Urodzona w Krakowie, związana z rynkiem nieruchomości od lat dziewięćdziesiątych, będąc jeszcze na studiach. Pośrednik  w Obrocie Nieruchomościami i Zarządca Nieruchomości PFRN, członek Małopolskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami i Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości. Były członek zarządu Europejskiej Rady Zawodów Nieruchomościowych (CEPI) w Brukseli. Uczestniczy w organizacji wydarzeń branżowych, organizator wydarzeń integracyjnych i szkoleń. Autor publikacji branżowych w prasie i Internecie, propagujących profesjonalizm i wiedzę z zakresu rynku nieruchomości, uczestnik wywiadów tematycznych w prasie, telewizji, Internecie. W działalności na rynku nieruchomości wykazuje się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami organizatorskimi, kieruje się etyką i przyjazną postawą. Zaangażowana w życie środowiska ceni sobie integrację i współpracę zawodową. Czynnie uczestniczy w działalności na rzecz PFRN i branży nieruchomości, swoją pracą osiągając sporo satysfakcji i korzyści dla tego środowiska.

Konrad Płochocki

PZFD
wiceprezes zarządu

Konrad Płochocki

PZFD
wiceprezes zarządu

Artur Pietraszewski

Grupa Effektiv
ekspert rynku nieruchomości

Artur Pietraszewski

Grupa Effektiv
ekspert rynku nieruchomości

Artur Pietraszewski z rynkiem nieruchomości związany od 1992 roku. Jest doświadczonym konsultantem i  operacyjnym menedżerem odpowiedzialnym za kompleksowe zarządzanie przygotowaniem, komunikacją i komercjalizacją projektów deweloperskich, w szczególności projektów mieszkaniowych.  Działał jako pośrednik, menedżer odpowiedzialny za marketing i działania PR, budował i kierował dużymi zespołami sprzedażowymi oraz pracował jako analityk rynku i konsultant na terenie całej Polski.  Świadczył usługi dla spółek związanych z międzynarodowymi funduszami inwestycyjnymi private equity oraz zarządzał jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu procesami komunikacji marketingowej i sprzedaży w giełdowych spółkach deweloperskich. Specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii rynkowych dla klientów sektora nieruchomości i zarządzaniu ryzykami w procesie deweloperskim. Członek RICS. W latach 2016 – 2017 Associate Director w strukturach CBRE Polska. W ramach działów Land & Advisory i Capital Markets Investment Properties zajmował  się usługami dla firm deweloperskich oraz dla funduszy inwestycyjnych poszukujących projektów inwestycyjnych w obszarze Private Rented Sector (PRS). Od 2018 roku jako Partner w grupie Fortech-Consulting odpowiadał  za projekty segmentu condo i aparthotelowe. Od 2019 roku pełnił obowiązki Dyrektora Biura Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A. oraz Senior Experta w Biurze Strategii i Rozwoju odpowiadając za bieżące procesy sprzedażowe, przygotowanie nowych projektów inwestycyjnych oraz wsparcie w budowaniu długofalowej strategii spółki.

Rafał Przybył

Vastint Poland
manager regionalny

Rafał Przybył

Vastint Poland
manager regionalny

Rafał Przybył jest Managerem Regionalnym Vastint Poland, firmy należącej do Grupy Vastint, międzynarodowej organizacji działającej na europejskim rynku nieruchomości. Od 14 lat reprezentuje interesy firmy na rynku poznańskim. Rafał jest absolwentem Clemson University, Clemson, South Carolina w USA oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Posiada 30 letnie doświadczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami i projektami oraz ponad 20 letnie doświadczenie w branży developerskiej i budowlanej. Przed objęciem obecnego stanowiska, pracował w kilku firmach, w tym developerskich i inwestycyjnych, piastując stanowiska Dyrektora Zarządzającego i Dyrektora Projektu.  

Karol Pilniewicz

Futureal Group
CEO & CIO

Karol Pilniewicz

Futureal Group
CEO & CIO

Michał Porzycki

Walter Herz
director, Tenant Representation

Michał Porzycki

Walter Herz
director, Tenant Representation

Michał Porzycki jako dyrektor w dziale Reprezentacji Najemcy firmy doradczej Walter Herz, jest odpowiedzialny za rozwijanie i budowanie relacji z klientami na warszawskim rynku biurowym oraz rozbudowę zespołu doradców. Kieruje pracami zespołu projektowego dedykowanego do obsługi najemców na terenie Warszawy. Uczestniczy także w kluczowych projektach firmy, wspierając realizację procesów swoją wiedzą i doświadczeniem, jakie zyskał w trakcie 12 lat pracy na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce.

Jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie, gdzie studiował Ekonomię. Na przestrzeni swojej kilkunastoletniej kariery zawodowej zdobył szerokie doświadczenie, reprezentując zarówno najemców, jak i wynajmujących, a także obsługując podmioty z sektora publicznego. Pracował między innymi w Kancelarii Brochocki, BNP Paribas Real Estate oraz firmach Savills, CBRE i Cavatina. Doradzał przy transakcjach obejmujących blisko 100 tys. mkw. powierzchni biurowych. Wśród klientów, którym służył wsparciem doradczym przy transakcjach najmu kilku tysięcy mkw. powierzchni znajdują się takie firmy, jak FitOne, MDDP, czy Jeronimo Martins. Michał Porzycki był także odpowiedzialny za proces wynajmu powierzchni na rzecz kilkunastu mniejszych, polskich i zagranicznych firm na łączną wartość 40 tys. mkw. powierzchni, jak również obsługiwał kilka instytucji publicznych w transakcjach obejmujących przeszło 40 tys. mkw. powierzchni najmu.  

Marta Rayss

IPOPEMA TFI
director of Alternative Funds Management Department

Marta Rayss

IPOPEMA TFI
director of Alternative Funds Management Department

Z rynkiem finansowym związana od 2007 r., kiedy to rozpoczęła pracę w BRE Bank SA (obecnie mBank SA) w pionie bankowości detalicznej. Do zespołu IPOPEMA TFI SA dołączyła w 2010 r., gdzie odpowiedzialna była za realizację projektu utworzenia funduszu inwestycyjnego lokującego w nieruchomości mieszkaniowe. Od 2020 r. na stanowisku Zastępcy Dyrektora Departamentu Zarządzania Funduszami Nieruchomości, a od 2022 r. w roli Dyrektora Departamentu Zarządzania Funduszami Inwestycji Alternatywnych odpowiedzialna, m.in., za zarządzanie procesem implementacji w strukturach IPOPEMA TFI ośmiu funduszy alternatywnych klas aktywów oraz utworzenie dwóch funduszy lokujących w nieruchomości z sektora logistycznego, w ramach których pełni funkcję prezesa zarządu spółek celowych oraz zarządzającej funduszami.

prof. Waldemar Rogowski

SGH
główny analityk BIK

prof. Waldemar Rogowski

SGH
główny analityk BIK

dr hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor SGH. Wicedyrektor Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem. Absolwent (magisterium) Szkoły Głównej Handlowej  - wśród TOP 5 rocznika 1995, i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego). Wieloletni praktyk gospodarczy – Dyrektor Departamentów Ryzyka i Klientów Korporacyjnych wiodących instytucji finansowych w tym Banku PKOBP, obecnie Główny Analityk Grupy BIK. Komentator gospodarczy w radio i telewizji, m.in. Radio Zet, Radio RMFM, Radio TokFM, Radio ESKA, Radio 357, Radio Nowy Świat, Polsat, TVN, TV Biznes 24, oraz prasie fachowej m.in. Rzeczpospolita, Gazeta Inwestorów Parkiet, Gazeta Prawna, Puls Biznesu i tygodnikach Polityka i Newsweek. Przez wiele lat Ekspert ONZ ds. Rozwoju Przemysłowego UNIDO oraz konsultant Banku Światowego,

Autor lub Współautor ponad 123 publikacji z dziedziny finansów przedsiębiorstwa publikowanych w renomowanych czasopismach polsko i anglojęzycznych. Wykładowca Akademicki wielokrotnie nagradzany m.in. dwa razy Inspiracja Roku Studentów Studiów Magisterskich i Licencjackich SGH, Nagrody dla najlepszych Wykładowców na studiach MBA, m.in. MBA SGH oraz MBA WUM SGH i MBA for Startups. Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstwa, w tym w szczególności w rachunku efektywności inwestycji i wycenie przedsiębiorstw, zarządzaniu ryzykiem, analizie finansowej, predykcji zagrożenia upadłością, ESG, finansach zrównoważonych. W obszarze zainteresowań naukowych i praktycznych leżą również: AI, BI, BIG DATA, Data Analytics.

Tomasz Szpyt

magazyn "Property Insider"
redaktor naczelny

Tomasz Szpyt

magazyn "Property Insider"
redaktor naczelny

Jestem dziennikarzem i redaktorem z 15-letnim stażem w mediach ogólnopolskich i lokalnych. Specjalizuję się w tematyce gospodarczej i nieruchomościowej. Przeprowadziłem około 1 tys. wywiadów z ludźmi biznesu, nauki i polityki oraz napisałem ponad 14 tys. artykułów. Moje teksty ukazały się m.in. w takich tytułach jak: Dziennik, Dziennik Gazeta Prawna, The WalI Street Journal Polska, Newsweek, GazetaPrawna.pl, Forsal.pl, Dziennik.pl, BiznesPolska.pl. TheCity.com.pl, Eurobuild Central & Eastern Europe, Rzeczpospolita. Jestem właścicielem firmy TSG Media i redaktorem naczelnym e-tygodnika nieruchomościowego Property
Insider.

Waldemar Szramka

Experci24
koordynator Zespołu – Linia Hipoteczna i Biznesowa

Waldemar Szramka

Experci24
koordynator Zespołu – Linia Hipoteczna i Biznesowa

Wieloletni praktyk w finansach hipotecznych. Osobiście pomógł w uzyskaniu kredytu oraz przeszkolił kilka tysięcy Kredytobiorców. Specjalista w zakresie kredytów hipotecznych oraz kredytów z dopłatami z programów rządowych. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (Zarządzanie), Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie (Pośrednictwo Nieruchomości), Wyższej Szkoły Bankowej (Mediacje i Negocjacje). Pracę w finansach rozpoczął w 2000 roku. Wieloletni doradca, manager oraz dyrektor w instytucjach finansowych w Polsce. Autor wielu publikacji oraz szkoleń o tematyce finansowej.

Paweł Sztejter

JLL
dyrektor Działu Mieszkaniowego, wiceprezes zarządu

Paweł Sztejter

JLL
dyrektor Działu Mieszkaniowego, wiceprezes zarządu

Paweł odpowiada w JLL za sektor Living w Polsce, obejmujący usługi z zakresu badań i analiz rynku, doradztwa strategicznego i deweloperskiego oraz doradztwa inwestycyjnego dla deweloperów i funduszy inwestycyjnych w segmencie mieszkań na wynajem i akademików.

Paweł ma ponad 25-letnie doświadczenie w doradztwie na rynku mieszkaniowym. Był współzałożycielem i wiceprezesem firmy REAS, która z dniem 01.12.2018 weszła w struktury JLL. Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (RICS), członkiem Urban Land Institute (ULI), a w latach 2014 – 2019 pełnił rolę wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Doradców Rynku Nieruchomości.

Magdalena Sekutowska

Hilton
starszy dyrektor ds. Rozwoju na Europę Centralną i Wschodnią

Magdalena Sekutowska

Hilton
starszy dyrektor ds. Rozwoju na Europę Centralną i Wschodnią

Magdalena Sekutowska od 15 lat rozwija sięc Hilton w Polsce i sąsiednich krajach Europy Centralnej i Wschodniej.  Gdy rozpoczynała pracę w Polsce w 2009 r. działał tylko otwarty dwa lata wcześniej Hilton w Warszawie.  Dzisiaj to jedna z trzech największych sieci na naszym rynku z 29 hotelami i ponad czterema i pół tysiącami pokoi pod pięcioma markami. Ukończyła University of Michigan (BA) i New York University (MBA) w Stanach Zjednoczonych.  Posiada doświadczenie w finansach oraz przygotowywaniu i realizacji inwestycji nieruchomości.  Pracowała przy finansowaniu licznych przedsięwzięć w sektorze energetycznym w Ameryce Północnej, w dziale project finance w Credit Suisse Investment Banking.  Następnie zajmowała się strukturyzacją i rozwojem projektów hotelowych w Ameryce i na Karaibach w Starwood Hotels & Resorts. 

Jako pierwsza rozpowszechniła w Polsce franczyzę na hotele – Hilton był pierwszą korporacją, która wprowadziła ten model od początku dekady na dużą skalę.  Aktywnie wspierała też powstanie i rozwój kilku polskich profesjonalnych firm operatorskich, które zarządzają hotelami sieciowymi jak VHM Hotel Management, Unirest, Sangate czy ProValue.

Tomasz Stoga

Profit Development i PZFD Wrocław
prezes zarządu

Tomasz Stoga

Profit Development i PZFD Wrocław
prezes zarządu

Szczęśliwy mąż i ojciec, absolwent wydziału prawa. W 1998 rozpoczął swoją karierę w branży deweloperskiej. Od 2002-2011 był Prezesem Zarządu Inkom SA, następnie został Dyrektorem Oddziału Wrocław Dom Development SA. W 2012 r objął stanowisko Prezesa Zarządu Profit Development SA, gdzie realizuje się obecnie. Tworząc projekty komfortowe dla mieszkańców, bezpieczne i nowoczesne, a także dobrze wpisujące się w istniejącą tkankę miejską zarówno we Wrocławiu jak i Warszawie i Łodzi. Stawiając sobie za cel budowanie mieszkań i domów dla najbardziej wymagających klientów, zrealizował kilkadziesiąt inwestycji deweloperskich. Od trzech kadencji zasiada w Zarządzie Polskiego Związku Firm Deweloperskich, trzy kadencje w Radzie Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Prezes Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich we Wrocławiu. 

Człowiek o niebanalnym poczuciu humoru i bardzo pozytywnym podejściu do życia. Zaraża optymizmem, ceni rzetelność i inteligencję. Zdaje sobie sprawę, jak ważny jest wizerunek oraz reputacja firmy, na które trzeba ciężko pracować, kreując pozytywną kulturę organizacji, co bezpośrednio przekłada się na relacje z klientami i firmami współpracującymi.

dr Mariusz Sokołowski

PRSC
partner

dr Mariusz Sokołowski

PRSC
partner

Doktor nauk humanistycznych, inspektor polskiej policji w stanie spoczynku, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie i pedagogiki na Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie. W przeszłości wieloletni rzecznik prasowy polskiej Policji. Obecnie adiunkt w Katedrze Bezpieczeństwa Wewnętrznego Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego a także partner w agencji public relations – Prostrategic Communication. Laureat prestiżowej nagrody w pierwszej edycji konkursu „PRotony” w kategorii „Rzecznik prasowy”. W 2012 r. uhonorowany nagrodą „Lwa PR”, która jest przyznawana przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations osobom o szczególnym dorobku zawodowym, które wykazują się nowatorskim podejściem do pracy i dbają o najwyższy poziom etyki zawodowej. W 2010 r. nominowany „za kompetentne i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku Policji w kraju, w którym mundur wciąż bardzo źle się kojarzy oraz za aktywność w mediach i dostępność dla dziennikarzy”, do pierwszej trójki prestiżowego konkursu „Człowieka Briefu 2010” w kategorii „Człowiek PR-u Briefu 2010”.

Kaja Szwykowska

Tauber Promotion
Ekspert ds. marketingu i Public Relations

Kaja Szwykowska

Tauber Promotion
Ekspert ds. marketingu i Public Relations

Doświadczony doradca, coach i menedżer z ponad 30-letnim doświadczeniem w zakresie rozwoju menedżerskiego, komunikacji korporacyjnej, komunikacji procesów zmian, kryzysowej i wspierania dialogu społecznego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Polonistyki), Université de Nancy (Literatura i Kultura Francuska) oraz University of Notre Dame, USA (Joan Kroc Institute for International Studies). Pracowała m.in. jako szef działu komunikacji Fundacji Teraz Polska, dyrektor ds. komunikacji w WV Marketing, piastowała również stanowiska zarządcze w polskich i międzynarodowych firmach doradczych z obszaru doradztwa strategicznego i PR.

Członkini European Mentoring & Coaching Council (EMCC), International Coach Federation, Society of European Affairs Professionals, absolwentka Coach U. Wykładowca w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego, Collegium Civitas, prowadziła także wykłady i zajęcia na Wydziale Dziennikarstwa UW oraz w London School of Public Relations.

Biegle włada jęz. angielskim, francuskim oraz włoskim.

Andrzej Szymczyk

IHG Hotels & Resorts
development director, Poland and Eastern Europe

Andrzej Szymczyk

IHG Hotels & Resorts
development director, Poland and Eastern Europe

Andrzej Szymczyk zajmuje stanowisko Development Director na region Polski i Europy Wschodniej w IHG Hotels & Resorts, wiodącej grupie hotelowej na świecie. Jest odpowiedzialny za wzrost i rozwój portfolio hoteli IHG poprzez umowy franczyzowe i zarządzania. Andrzej posiada ponad 19 lat szerokiego międzynarodowego doświadczenia w sektorze hotelowym zdobytego w różnych działach hoteli, w szczególności w dużych grupach hotelowych, ale również w hotelach niezależnych różnego rodzaju. Jest doskonale przygotowany aby pomagać właścicielom i inwestorom optymalizować ich nieruchomości i rekomendować najbardziej odpowiednią rozwiązania dotyczące marki i projektowania dla ich obiektów.

Jacek Trybusz

Probuild
prezes zarządu

Jacek Trybusz

Probuild
prezes zarządu

Swoje 10-letnie doświadczenie zdobywał m.in. podczas realizacji projektów z zakresu nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych jako Project Developer. Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na Wydziale Rozwoju i Przedsiębiorczości Miast. Ukończył Studia Podyplomowe w Sheffield Hallam University z zakresu zarządzenia nieruchomościami oraz liczne kursy związane z inwestycjami w nieruchomości w tym CCIM (Certified Commercial Investment Member). W Probuild odpowiada za zarządzanie i proces inwestycyjny a także kreowanie nowych przedsięwzięć i projektów.

Bogusław Wieczorek

Olivia Centre
pełnomocnik zarządu ds. PR, radca prawny

Bogusław Wieczorek

Olivia Centre
pełnomocnik zarządu ds. PR, radca prawny

Radca prawny specjalizujący się w prawie własności intelektualnej oraz prawie nieruchomości. Pełnomocnik Zarządu Olivia Centre ds. public relations, największego centrum biznesowego w Polsce. Odpowiada m.in. za współpracę pomiędzy środowiskiem biznesu a władzą publiczną, środowiskami nauki i trzeciego sektora. Inicjator sprowadzenia do Polski praw autorskich do utworu „Czerwone Maki na Monte Cassino”.

Jerzy Wójcik

JWA
CEO

Jerzy Wójcik

JWA
CEO

Jerzy Wójcik jest prezesem i założycielem JWA, jednej z wiodących, polskich firm doradczych w obszarze zrównoważonego rozwoju, dekarbonizacji i efektywności energetycznej budynków oraz strategii ESG dla sektora nieruchomości komercyjnych. JWA pomaga firmom w Polsce, Meksyku i Europie tworzyć budynki energooszczędne, zeroemisyjne, przyjazne dla ludzi i neutralne dla środowiska. Poprzez zastosowanie w obiektach nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań, podnosi ich wartość rynkową i inwestycyjną. Jerzy rozwijał JWA i polski rynek certyfikacji budynkowych od 2007 r. jako jeden z pierwszych akredytowanych specjalistów certyfikacji LEED w Polsce. Doradzał w procesach certyfikacji obiektów komercyjnych o łącznej powierzchni ponad 5 mln mkw. W 2015 r. ukończył program pomiaru i raportowania emisji gazów cieplarnianych na Uniwersytecie Harvard w Bostonie.

 

Marek Wielgo

RynekPierwotny.pl i GetHome.pl
analityk rynku nieruchomości

Marek Wielgo

RynekPierwotny.pl i GetHome.pl
analityk rynku nieruchomości

Ekspert GetHome.pl i RynekPierwotny.pl. Analizuje sytuację na rynku pierwotnym i wtórnym, co miesiąc przygotowując dedykowane komentarze i raporty analityczne dla największych mediów w Polsce. Wcześniej dziennikarz i redaktor z 27-letnim stażem w dużych redakcjach. 25 lat spędził w dziale gospodarczym Gazety Wyborczej, gdzie odpowiadał za cały obszar związany z budownictwem, rynkiem nieruchomości i mieszkalnictwem.

Jan Wróblewski

Zdrojowa Invest & Hotels
współzałożyciel

Jan Wróblewski

Zdrojowa Invest & Hotels
współzałożyciel

Zdrojowa Invest & Hotels jest jednym z wiodących inwestorów i operatorów rynku hotelarskiego w Polsce. Zdrojowa Invest to twórca krajowego rynku condo hoteli i deweloper apartamentów wakacyjnych premium nad morzem i w górach.Zdrojowa Hotels to najliczniejsza sieć hoteli w polskich miejscowości wypoczynkowych, w której ramach działa kilkanaście obiektów pod indywidualnymi oraz międzynarodowymi markami (Hilton, Radisson, Tulip). Kadra multikulti Zdrojowej liczy ponad 1000 osób. W ramach Zdrojowa Eco Friendly grupa rozszerza gamę produktów lokalnych i ekologicznych oraz wprowadza rozwiązania proekologiczne.

W grupie z siostrzanym VacationClub.pl, który zarządza niezależnym apartamentami zapewniając hotelowy standard, dysponuje 6 tys. miejsc noclegowych.

Jacek Zengteler

Yareal Polska
prezes

Jacek Zengteler

Yareal Polska
prezes

Dołączył do Yareal Polska na początku 2016 roku, obejmując stanowisko Dyrektora Działu Projektów Mieszkaniowych, następnie rok później powierzona mu została funkcja Członka Zarządu. Od grudnia 2019 roku objął stanowisko Dyrektora Generalnego, od lutego 2022 roku Wiceprezesa, a od lutego 2023 Prezesa Yareal Polska. Pełni również funkcję członka zarządu Yareal Polska Holding. Z branżą deweloperską związany jest od 2002 roku. Swoją karierę zawodową rozwijał w firmie Dom Development S.A., gdzie między innymi pracował na stanowiskach Wice Dyrektora ds. Rozwoju, Dyrektora Działu Nieruchomości odpowiedzialnego za akwizycje gruntów oraz Dyrektora Działu Klienta; pełnił także funkcję Prokurenta Spółki.

Jest absolwentem studiów ekonomicznych, zdobył dyplomy MBA Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Carslon School of Management, University of Minnesota. Ukończył liczne kursy i szkolenia związane z zarządzaniem i rynkiem nieruchomości, w tym między innymi Strategic Leadership Academy w Ican Institute, czy Real Estate Economics and Finance w London School of Economics and Political Science. Od 2019 r. jest Członkiem Zarządu Warszawskiego Oddziału PZFD, a od września 2021 r. do maja 2023 zasiadał również w Zarządzie PZFD na szczeblu krajowym.

Viktor Zavhorodniy

refinancedev
analityk finansowy

Viktor Zavhorodniy

refinancedev
analityk finansowy

Analityk Finansowy specjalizujący się w strukturyzacji transakcji kredytowych dla projektów deweloperskich. 

Na co dzień pozyskuje kredyty na realizację inwestycji mieszkaniowych. W ostatnich latach doradzał na 50 projektach deweloperskich na terenie całej Polski. Magister Finansów i Ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkole Głównej Handlowej. Stypendysta Cork Institute of Technology w Irlandii oraz University of Agder w Norwegii. Doświadczenie zawodowe zdobywał w butiku inwestycyjnym w Wiedniu w zespole M&A, gdzie zajmował się analizą branży nowych technologii oraz przygotowaniem wycen przedsiębiorstw. Poprzednio pełnił rolę menedżera projektów w renomowanym amerykańskim banku inwestycyjnym Goldman Sachs.